تحقق یک رویا بعد از کابوسهایم

نوشته ای از روی ابرها

1395/2/15 5:04
نویسنده : باران
1,396 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه خواننده های خوب وبلاگم

دلم برای شما و نوشتن تنگ شده بود حسابی

چند هفته طاقت فرسا پر از درس و امتحان و کنفرانس رو گذروندم تا بالاخره یک هفته ای میشه که تموم شد . اونم با نمرات خوب . خدا رو شکر

اندر احوالات این روزهای من و آقای همسر باید بگم که بالاخره جنسیت نی نی مون رو فهمیدیم و الان کاملا معنی روی ابرها معلق بودن رو میفهمم .

تا روز سونوگرافی هر روز لحظه شماری میکریدم و چقدر هم دیر رسید . هر چی تلاش کردم تا دکتر در سونویی که در هفته 18 بارداریم در مطب انجام داد بهم بگه که جنسیت عزیز دلم چیه دکتر گفت که اینجا زودتر از هفته 20 جنسیت رو نمیگن چون احتمال خطا زیاده و من کلی حرصم دراومد که بابا تو که داری میبینی خوب بگو دیگه چی میشه مگه !غمگین

دکتر گفت با توجه به اینکه در آزمایش خونی که در ایران داده بودم با نام Blood-EDTA و مشخص شده بود که من 4G/4G Polymorphism , Hetrozygote هستم بهتره که برای اینکه تصمیم بگیره من تا آخر بارداری از آمپول رقیق کننده خون استفاده کنم یا خیر از یک دکتر دیگه هم مشورت بگیرم . به همین دلیل منو ارجاع داد به یک دکتر متخصص که در این زمینه اطلاعات کافی داشت . دکتر دایان تمام آزمایشاتی که از قبل در ایران داده بودم و آزمایشهای قبل و دوران بارداری که در اینجا داده بودم رو مرور کرد و بهم گفت که فعلا آسپرین کفایت میکنه و نیاز به داروی دیگه ای نیست . وقت بعدیم با این دکتر 2 هفته دیگست . هر تصمیمی که بگیره و نظری که بده برای من اصلا فرقی نمیکنه چون مهم سلامت فرشته کوچولومه.

روز سونوگرافی من و همسر نیم ساعت زودتر در بیمارستان حاضر شدیم . بعد از نیم ساعت انتظار وارد اتاق سونو شدیم . از دکتر سونوگرافیست خواهش کردم که بتونیم عکس یا فیلم بگیریم و برای خانواده هامون ارسال کنیم که بهمون گفت اجازه نداریم و در سونوی آخر میتونیم همه عکسها رو بصورت سی دی از بیمارستان بخریم ولی همسری با شیطنت کل پروسه نیم ساعته سونوگرافی رو یواشکی فیلمبرداری کرد! چشمک

اما تصمیم داریم در سونوگرافی 32 هفتگی انشاله همه عکسهای ناز گلکمو از بیمارستان بگیریم .

خلاصه ما داشتیم بال بال میزدیم بدونیم که گل من جنسیتش چی میتونه باشه و دکتر هم نامردی نکرد و جنسیت نی نی رو در همون دقایق پایانی سونو بهمون گفت .

 

بله من یک گل دختر ناز دارم .

از قبل به من و همسر الهام شده بود دختر داریم . دختر نازم بارها درخواب پدرش رفته بود و کلی دلبری کرده بود . من هم از روی حرکاتش که کلی با ناز بود حس میکردم که دختر داریم .

با شنیدن کلمه فی که در زبان فرانسه میشه دختر اونقدر بلند بلندخوشحالی کردیم که دکتر کلی تعجب کرده بود . شخصا برای من جنسیت پاره وجودم فرقی نداشت هرچی که میبود عالی بود . همسری اما عاشق دختره . از ابتدای بارداری بارها میگفت پسر خیلی خوبه ولی خدا کنه دختر داشته باشیم . خیلی خوشحال شدم به یکباره از شادی بیش از حد همسرم اشک ریختم تمام صحنه های روی تخت سونو دراز کشیدنها و ناامیدانه و با گریه بلند شدنها از جلوی چشمانم رد شد . از اینکه بالاخره تونسته بودم همسرم رو اونقدر شاد ببینم حس بی نظیری داشتم . ناخداگاه به یاد مامانهای منتظر از ته دلم این روز و این صحنه رو آرزو کردم . خدایا هزاران هزار بار تو را شکر که جواب صبوری و گذران سختیهامونو به بهترین شکل ممکن دادی .

از بیمارستان به خانواده هامون زنگ زدیم. همسرم از شدت خوشحالی با گریه به خانوادش گفت که دختر داریم .اونها هم کلی از پشت تلفن ذوق کردن و خوشحالی کردن .

این روزها مشغول انتخاب اسم و تدارک لوازم ضروری گل دخترم هستیم . بسیار لذت بخشه دونه دونه وسیله خریدن ها و قربون صدقه رفتن ها . الهی که بزودی قسمت همه بشه .

برای انتخاب اسم هم یک لیست از اسامی مورد علاقمونو یادداشت کردم و همه رو از لحاظ تلفظ و معنی با اساتیدم چک کردم ولی هنوز اسمی که خیلی نظرمونو جلب نکنه پیدا نکردیم .

خدارو هزار بار شکر تااینجا که نصف راه رو طی کردیم همه چیز عالی پیش رفته فقط نکته ای که کمی نگرانم کرده اینه که جفتم پایینه و دکتر گفت خدای نکرده احتمال زایمان زودرس و سزارین هست اینه که خیلی باید مراقبت کنم که چیز بدی پیش نیاد .

چند تا خواهش دارم از شما مهربونا :

از همتون میخوام اولا اگه اسم مناسب ایرانی یا بین المللی با معنی مناسب در نظر داشتید که "ر" نداشته باشه چون "ق" خونده میشه با من در میون بزارید .

دوم اینکه اگه حوصله داشتید به من بگین چه چیزایی مهمه که در خریدهای دخملی منظور کنم چون هیچی نمیدونم و تا حالا فقط 30-40 مدل لباس دخترونه چین چینی خریدم و هی قربون صدقشون رفتم .محبت

دیگه با توجه به اینکه در لحظه زایمان و بعد از اون من و همسرم تنها هستیم و خانواده هامون نمیتونن پیشمون باشن اگه تجربه مهمی دارید برای روزهای اول از شیردهی و خوابوندن بچه و غیره دارید لطفا باهام درمیون بزارید .

و اینکه همونطور که همیشه بهم لطف داشتید و با دعاها و انرِی مثبت شما من تا این لحظه پیش رفتم باز هم دریغ نکنین . به امید روزی که بیام عکس تولد دخترمو اینجا بزارم و از تک تکتون هم خبرای خوب بشنوم .

و مطلب آخر اینکه امیدوار باشیدو ناامیدی رو ازخودتون دور کنین .خدای مهربون صدای تک تکمون رو میشنوه و در بهترین شرایط بهترینها رو برامون رقم میزنه . انشاله ..

پسندها (3)

نظرات (17)

مامان فريبا
15 اردیبهشت 95 7:45
سلام باران عزیز، از شادیت شاد شدم. خیلی مبارکه. ایشالا به زودی دختر نازت رو بغل کنی و ببوسی.
باران
پاسخ
ممنون مهربون ، الهي امين
بهاره
15 اردیبهشت 95 10:15
سلام عزیزم به سلامتی پس نی نی شما دختره اونم بعد کلی سختی عزیزم نام هایی رو که می گم معنی داره معنی خوب فقط باید سرچ کنی نیکا آلما حلما آلبا مایسا نادیا نیلا ویدا هانا
باران
پاسخ
عزيزم اسامي كه آخرش الف داره رو متاسفانه اينا خوب تلفظ نميكنن . ممنون از اسامي زيبايي كه پيشنهاد دادي
بهاره
15 اردیبهشت 95 10:17
منتظر عکس هاتم
فاطمه مامان حسنا
15 اردیبهشت 95 13:18
سلام خانمي. دوستي دارم كه باردار نميشه. دليلشم معلوم نيست! وبلاگ شما رو خوندم تا بتونم راهنماييش كنم. خوب، شكر خدا كه شما هم لذت داشتن فرزند را حس كردين. انشالله صحيح و سالم بدنيا بياد. بنظرم لحظه زايمان تنها بودن سخت باشه اما با داشتن همسر مهربونت جاي هيچ نگراني نيست. راستي به اسم فاطمه فكر كردي؟ بخدا زيباتر از اين اسم تو عرش خدا نبود وگر نه خدا اين اسم رو براي بهترين بنده اش انتخاب نمي كرد. برات دعا مي كنم دختر پاكدامن، زيبا رو و سالم و صالحي داشته باشي بحق حضرت فاطمه.
باران
پاسخ
الهي كه دوستتون هم زودتر مادر بشن ..
تارا
15 اردیبهشت 95 14:00
عزیزم اشکم درومد از خوشحالی چ حس خوبی باید باشه. خداروشکر که بعد از این همه سختی این شیرینی نصیبت شده من تجربیاتی ک از بقیه رو شنیدم برات مینویسم: 1- لباس سایز صفر کم بخر چون بچه زود رشد میکنه و بدرد نمیخوره. 2- چون دخترا زودتر عفونت ادراری میگیرن پس توی تمیز کردنشون خیلی حساس باش و حتی الامکان توی ماه های اول بجای پوشک از کهنه یک بار مصرف استفاده کن و اگه پوشک میکنی هر دو تا سه ساعت عوضش کن. 3- پوشک از الان زیاد نخر چون ممکنه مارکی که بنظر خوب میاد به پای نی نی نخوره و حساسیت بده پس زیاد نخر که بعد پشیمون شی. 4- رازیانه و قطره شیرافزا آماده توی خونه داشته باش تا بعد از زایمان استفاده کنی. 5- پوآر بینی از مارک خوب بخر خیلی بدرد خور ست. 6- لیست سیسمونی توی اینترنت بگردی راحت پیدا میکنی چیزای لازم رو توی لیست نوشته. 7- تا دو هفته بعد از زایمان غذاهای گرم اصلا نخور که باعث زردی نوزاد میشه. فعلا همینا به ذهنم رسید
باران
پاسخ
چه اطلاعات خوبي گذاشتي تارا جان يك دنيا ممنون . خصوصا در مورد غذاي گرم بعد از زايمان ميخواستم چند مدل غذا حاضر كنم قبل زايمان بزارم فريزر كه بعدش استرس غذا پختن نداشته باشن يكي از غذاهاي ليستم فسنجون بود پس حذفش ميكنم
پروین
15 اردیبهشت 95 17:41
سلام باران جان.من خواننده ی تمام مطالبت بودم از اول تا الان.من تا حالا سه تا سقط داشتم.دو تا پوچ واین آخری کمی بعد از مادر شدن زیبایت.سومی پوچ نبود قلب داشت منم مثل شما هزاران بار خدا را شکر کردم ولی در هفته ی نه قلب جنین از کار ایستاده بود و دو هفته بعد که فهیمدم کورتاژ و گریه ......عزیزم خداوند دختر گلت رو برات حفظ کنه.وبرای امثال من هم دعا کن گلم...........خیلی دل شکسته ام عزیزم.........بازم خوشحالم که تو و همسرت شاد هستین.
باران
پاسخ
عزيزم واقعا ميتونم درك كنم كه چه روزهاي بدي رو گذروندي توكل و اميد داشتن به خدا تنها چيزيه كه ادمو سراپا نگاه ميداره براي همه دعا ميكنم
همیلا
15 اردیبهشت 95 19:17
اووووم ایوووولا پرچم دخترا بالاس همیشه بارانی
بهاره
16 اردیبهشت 95 11:13
عزیزم پس به نظرم نامی بزار که آخرش به نون ختم بشه مثل شایلین و مانلی هم خیلی نازه .... آترین آنیل
باران
پاسخ
چه خوشگلن اينا، مرسي از پيشنهاداتت
مارال
19 اردیبهشت 95 14:17
بل عرض سلام خاص و مملو از تبریک خداروشکر که خداوند با دختر هدیه دادن به شما قلب های خسته تون رو حسابی شاد کردمخصوصا همسرتون رو . شنیدم که از خوش یمنی زن اینه که فرزند اولش دختر باشه . نی نی منم دختره و تمام دغدغه های شما رو هم دارم مخصوصا انتخاب اسم . ایشالا خداوند دل همه خانوم های منتظر رو شاد کنه همونطور که دل من و شما رو شاد کرد.
باران
پاسخ
ممنون از تبریکت مارال جان . مادر شدن تو هم مبارک باشه
هلین
19 اردیبهشت 95 16:02
سلام عزیزم.خوشحالم از خوشحالیت وتبریک برای دختردارشدنت!!ایشالله خدای مهربون دخترامونو به سلامتی زمینی کنه چون منم دختر دارم البته تا دوماهه دیگه پیشمه!! واسه جفتت هم نگران نباش منم همینجوری بودم ولی خودش بالا رفت.زیاد پله ها رو بالا پایین نرو ،تو شیطونی هاتون هم مواظب باش. واسه زایمان منم تنهام سعی میکنم زیاد از اینترنت کمک بگیرم ،میدونم خدا همیشه پیش مادرای تنهاست. عزیزم بلاخره ماهم باید از یه جایی مادری رو شرو کنیم.... ایشالله خدا سهم همه رو از مادر بودن بهشون بده.منتظر مطالب بعدیت هستم.
باران
پاسخ
این قسمت جملت چقدر آرومم کرد " خدا همیشه پیش مادرهای تنهاست "
سایه
20 اردیبهشت 95 12:09
باران جان برای هدیه ایی ک خدا بهت داده خداروشاکرم هدیه ایی به زیبایی یه دختر.شیرین..دلچسب گفتم باردارم و شاید پوچ باشه ولی سونو مشخص کرد که جنین هست و سالمه منم خوشحال بعداز کلی ناامیدی زندگی برام معنا پیدا کرد ولی این خوشحالیم کوتاه بود بخاطر استرسهای خودم دوباره سونو رفتم و متوجه شدم میوه دلم تو 7 هفته دبگه قلبش نزده دنیا بذام تاریک شد شنبه هم سقط شد...منم تنهام حتی به خانواده ام نگفته بودم حامله ام و حالا توی یه شهر غریب تنهایی این روزهای دردناکو سپری میکنم.خودمو و تمام کسانی ک مثل منن رو میسپارم به خدا.خدا مواظبمون باشه..
باران
پاسخ
سايه جان دوست خوبم متاسفم بابت تكرار يك تجربه تلخ ديگه ميتوني روي من حساب كني ، درسته فرسنگها فاصله بين ماست ولي حداقل درد دلتو ميتونم گوش كنم . چون من هم تنهاييها كشيدم ميدونم خيلي سخته . وحتي كسي رو نداشتم كه حرف دلمو بهش بزنم...
سحر
20 اردیبهشت 95 17:36
سلام عزززیزم خیلی خوشحالم که در سلامت کاملی و بچه هم خوبه.بهت تبریک میگم واست دختر نازی که خدا بهت هدیه داده قدرشو بدون و مواظب خودت باش.خیلی وقت بود میومدم وبلاگتون اما خبری نبود خیلی نگرانتون بودم خوشحالم که همه چی خوبه واسه منم خیلی دعا کن همسری افتاده رو دنده لجبازی و میگه من بچه نمیخوام نمیدونم یهو چش شده
باران
پاسخ
ممنون سحر جان اين همسري ها گاهي اين شكلي ميشن و خودشونو لوس ميكنن اهميت نده ، يه مدت بهش چيزي نگو براي بچه دارشدن خودش مياد به سمتت ، موفق باشي گلم
سحر
20 اردیبهشت 95 17:37
عزیزم میشه رمز پست آخرتم بگی
باران
پاسخ
پست آخرم خيلي خصوصيه عزيزم ، نوشتمش تا يادم بمونه ، ببخش منو
مریم
20 اردیبهشت 95 20:14
سلام عزیزم خیلی مبارکت باشه دختر دار شدنت ان شاء الله عروسش کنی
باران
پاسخ
فداي تو ممنون
ستاره
21 اردیبهشت 95 13:30
واقعا خداوند شنونده داناست . الحمدلله هزاران بار. قسمت تمام منتظرا الهی امین
باران
پاسخ
الهي آمين
الهه
29 اردیبهشت 95 20:20
عزيزم خيلى برات خوشحالم. انشالله اين روزها هم به خوبى و خوشى سپرى شه... من يه بار باردارى پوچ داشتم. وقتى پنج سال پيش دکتر سونوگرافى بهم گفت اين بار جنين تشکيل شده, همانجا گريه کردم. اميدوارم همه کسانى که ارزو ى نى تى دارند, زودتر صاحب نى نى بشن.... برا منم دعا کنيد.... پسرم پنج ساله است... و من بعد از سزارين متوجه شدم. چسبندگى رحم گرفتم و نمى تونم بچه ديگه اى داشته باشم. تقريبا هر روز پسرم مى گه که چرا خواهر و برادرى نداره.... واقعا روزهاى خوبى را نمى گذرونم. دعا کنيد خدا بهم ارامش بده. و بپذيرم انچه را که نمى تونم تغيير دهم.
باران
پاسخ
الهه جان خیلی ها در حسرت همون یک دونه فرزند لحظه هاشون سیاه میگزره . قدرشو بدون . آرزو میکنم خدا با یه فرشته دیگه دلت رو بیش از قبل شاد کنه
نسیم خانومـــ
16 تیر 95 14:47
سلام وبتون رو خاموش میخوندم امروز بعد مدت ها اومدم دیدم وااااااااااای شما دوباره باردار شدین تبریک میگم اسم ترلان قشنگه و پارمیس تانیا هم یه اسم بین المللیه. چون اسم خودت بارانه،میتونی اسم دخترت رو صدف،مروارید یا دریا بزاری. تبریک میگم...